fredag 18 februari 2011

En härlig kommentar

Så här på fredagseftermiddagen slösurfade jag runt på de olika bloggarna för att se vilka vindar som blåser just nu. På Wisemans Wisdoms blogg har det gått het diskussion om positiv särbehandling i antagningen till Försvarsmakten. Bland en hel drös av kommentarer fann jag en som jag inte vill ska försvinna i massan och därför "stjäl" jag den för publicering här:

"Det är fan fel på allt!
Det är fel på gamla officerare - de är kärringar som aldrig varit i strid bakom en mur i Afghanistan och som nu bara sitter på HKV och fiser,
det är fel på nya officerare - de är kärringar som inte var med under det kalla kriget,
det är fel på utrustningen - den är som gjord för kärringar,
det är fel på politiker - de ÄR kärringar,
det är fel på antagningen av soldater - den tar fram kärringar,
det är fel på kvinnorna i försvaret - de springer som kärringar,
det är fel på media som skriver fel saker om försvaret - jävla pk genuskärringar,
och mest jävla fel är det på folk på försvarets informationsavdelning eftersom de är kärringar som inte förstår någonting!

Men som tur var gled några praktexemplar av RIKTIGA MÄN igenom den felaktiga antagningen, som då för tillfället fungerade som den skulle, och tänk - alla har de samlats här [Wìsmans Wisdoms, Cynisk anm.] som duktiga sakkunniga...

God ton"


Jag tycker att kommentaren är underbar. Med inlägget vill jag inte dra igång ännu en genus-debatt. Jag har i tidigare inlägg berättat om min syn. Men kanske jag får folk att tänka ännu ett varv och reflektera över sin kunskap och förförståelse?

7 kommentarer:

  1. Ja jag kan inte annat än hålla med. Det är fan fel på allt (inte ironisk tyvärr! Väntar in den stora systemkollapsen som kryper närmre och närmre, dag för dag... Går inte att hindra längre...
    /Kalle

    SvaraRadera
  2. Det var bättre förr! Och ju förr desto bättre!

    SvaraRadera
  3. Ja, det tyckte redan Sokrates...

    SvaraRadera
  4. Oerhört bra inlägg! Fast synd att dina läsare genast börjar orera om systemkollapsen som rycker närmare. Är en systemkollaps det som en del hoppas på?

    GMY

    Sinuhe

    SvaraRadera
  5. @ Sinuhe

    Jag håller med om du håller med om att framtiden var bättre förr ;-)

    SvaraRadera
  6. Sumatra...*L*...visst fasen var väldigt mycket bättre förr, men tyvärr har ju världens ändrats sedan dess. Till skillnad från många andra tror jag vi gör rätt förändring, även om jag kan ha synpunkter på en del av själva genomförandet...=)

    GMY

    Sinuhe

    SvaraRadera
  7. @Sinuhe

    De som väntar på systemkollapsen väntar förgäves. Den har redan inträffat men vi har inte upptäckt det än.

    SvaraRadera

Skriv en signatur för underlätta vid repliker och debatt.
Håll dig till ämnet och god ton.
Bloggägaren förbehåller sig rätten att ta bort kommentarer utanför skjutgränserna.